INFLUENCER TARIEVEN

Professionals op het gebied van digitale marketing behandelen influencermarketing – een snelgroeiende branche die tegen 2020 $ 5-10 miljard zal bedragen – steeds meer als een eigen mediakanaal. In feite was tweederde van de marketeers van plan om hun budget voor influencer-marketing in 2019 te verhogen, waarbij 17% van de bedrijven besloot om meer dan de helft van hun marketingbudget toe te wijzen aan influencer-marketing.

Dat gezegd hebbende, hebben marketeers moeite om de kosten van influencer marketing vast te stellen. Dit komt doordat de industrie nog in de kinderschoenen staat en de mate van beïnvloeding spaarzaam wordt onthuld. Het groeiende probleem van nepvolgers en niet-authentieke influencers heeft ook bijgedragen aan fluctuerende influencer-percentages.

Door zorgvuldige uitvoering en meting van onze eigen influencer-marketingstrategieën, hebben we bij Mediakix de afgelopen vier jaar trends in influencer-percentages geïdentificeerd. Het aantal influencers is sinds 2017 met gemiddeld 50% per jaar gestegen. We hebben dit percentage berekend op basis van een reeks vertrouwde influencers waarmee Mediakix in de loop der jaren heeft samengewerkt.

Nextchapter influencer agency

https://www.nextchapter.agency/